Kumasi! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nynke - WaarBenJij.nu Kumasi! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nynke - WaarBenJij.nu

Kumasi!

Blijf op de hoogte en volg Nynke

10 September 2017 | Ghana, Accra

Hoi allemaal,

Afgelopen dagen heb ik weer veel meegemaakt! Vrijdag zijn we vanuit Accra vertrokken naar Kumasi, met een busreis van ruim 5 uren. Het viel ons meteen al op dat kumasi (de 2e grote stad van Ghana) heel anders was dan Accra, alles was hier veel groener! Het huis waar wij verblijven is ook prachtig. Lekker groot en met een eigen keuken. Hier waren al meer Nederlanders van ons project, we wonen hier nu met zn elven in totaal. Daarnaast wonen er ook nog wat ghanese jongens bij in die goed voor ons zorgen, zij helpen ons echt met alles! ;) Zaterdagochtend was de groep Nederlanders die er al waren naar een weeshuis gegaan voor een vaccinatieprogramma. Wij zijn ondertussen naar de botanische tuin geweest die hier vlakbij is, natuurlijk met een van onze ghanese huisvrienden als persoonlijke gids! S middags zijn we met trotro richting de stad gegaan om wat inkopen te doen. S avonds hebben we met zn allen zelfgemaakte Cocoyam in palavasaus gegeten, een locaal gerecht! Na het eten vertrokken we naar een bekende bar in de stad om lekker los te gaan.
Vrijdag al waren we door een van de ghanese jongens uitgenodigd om mee te gaan naar zijn kerk voor een dienst. Dus vanochtend zaten we al lekker optijd in de trotro op naar de kerk, de dienst was een hele ervaring, totaal anders dan in Nederland ;) Morgen gaan we voor het eerst naar het ziekenhuis! Wij zijn ingedeeld in het grotere districtsziekenhuis, ik ben heel benieuwd wat ik daar allemaal ga zien!

Liefs, Nynke

  • 10 September 2017 - 16:35

    Jan En Tina:

    Hoi nynke,
    Fijn te lezen dat ook hier de eerste indruk goed is. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen in her ziekenhuis.
    Groetjes


  • 11 September 2017 - 06:00

    Catharina:

    Het huis ziet er goed uit. Een grote groep mensen bij elkaar.
    Wat zul je een ervaring op doen.
    Geweldig.
    In.mijn tijd was ik daar niet mee bezig.
    Succes in het ziekenhuis.
    Ben ook zeer benieuwd hoe dat is.
    Groetjes vanuit zeewolde.
    Liefs Catharina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik vertrek voor twee en een halve maand naar Afrika! Mijn reis begint in Ghana waar ik twee maanden in de stad Kumasi zal verblijven en mee ga draaien in een ziekenhuis. Vervolgens ontmoet ik een vriendin in Kenia en zullen wij ons Afrika-avontuur al backpackend afsluiten!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 2630

Voorgaande reizen:

05 September 2017 - 18 November 2017

Mijn Afrika-avontuur

Landen bezocht: