Tweede ziekenhuisweek! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Nynke - WaarBenJij.nu Tweede ziekenhuisweek! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Nynke - WaarBenJij.nu

Tweede ziekenhuisweek!

Blijf op de hoogte en volg Nynke

24 September 2017 | Ghana, Kumasi

Hoi allemaal,

De tijd vliegt voorbij hier! Mijn tweede leuke ziekenhuisweek zit er al weer op! Afgelopen week stond ik bij de OPD afdeling (out patient department). Dit is erg te vergelijken met de functie van de huisartsen zoals wij die kennen. Hier houd dat in dat er een grote hal is waarin alle patiënten zich verzamelen om vervolgens door de arts gezien te worden. Het lijkt op het eerste gezicht een grote chaos, maar er zit echt een goed werkend systeem in! De patiënten halen eerst hun patiënten folder op en worden naar een bloeddruk-check allemaal in volgorde op de bankjes neergezet. Er zijn 4 kamers waarin maximaal drie artsen (meestal nog in opleiding) tegelijkertijd een consult voeren met een patiënt! De artsen zelf zijn erg goed in klinisch denken en kunnen in zo'n 5 minuten een consult voeren en een diagnose stellen. Ik mocht deze week in een van deze kamers meekijken en heb zo heel veel patiënten kunnen zien!
Natuurlijk hebben wij ons ook in het weekend goed vermaakt. Zo zijn we gisteren naar lake Bosamtwi geweest. Dit is een groot meer vlak bij Kumasi wat gevormd is door een meteoriet inslag. Hier hebben we lekker door de bossen en kleine dorpjes gewandeld en gezwommen in het meer. Vandaag zijn we naar het dorpje van Eddie geweest, Eddie is een ghanees die bij ons in huis woont, ons helpt en op ons en het huis let. Het was erg leuk om eens bij zijn familie te kijken en zelfgemaakte fufu te eten. Zoals alle dagen hier, vliegt ook het weekend snel voorbij. Morgen is het al weer tijd voor mijn derde ziekenhuisweek, dan begin ik op de gynaecologie afdeling waar ik hopelijk veel bevallingen mee ga maken!

Tot later!
Liefs, Nynke

  • 25 September 2017 - 08:44

    Jan:

    Nynke, wat is dat op de achtergrond op die foto in het dorpje? Lijken wel grote bakstenen, maar die zullen ongetwijfeld een functie hebben. Toch?

  • 25 September 2017 - 16:01

    Catharina:

    Fantastisch lijkt mij dat. Als je dat mag meemaken.
    Ik hoop ook voor jou datje veel geboortes mag zien.
    Met goede afloop natuurlijk.
    Gr Catharina

  • 26 September 2017 - 22:08

    Marjoleine:

    Vanaf nu staan we op de verzendlijst en volgen we je nog meer op de voet! Zoveel ervaringen in een keer! Mooi hoor! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Ik vertrek voor twee en een halve maand naar Afrika! Mijn reis begint in Ghana waar ik twee maanden in de stad Kumasi zal verblijven en mee ga draaien in een ziekenhuis. Vervolgens ontmoet ik een vriendin in Kenia en zullen wij ons Afrika-avontuur al backpackend afsluiten!

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 2631

Voorgaande reizen:

05 September 2017 - 18 November 2017

Mijn Afrika-avontuur

Landen bezocht: